27.11.2012

FASHION HOUSE Group PODPISUJE UMOWĘ FRANCZYZOWĄ NA NOWY PROJEKT W JEKATERYNBURGU

Attachments:
image/jpeg icon 106.87 KB

FASHION HOUSE Group, ekspert w dziedzinie wdrażania sektora outletowego na rynkach wschodzących, kontynuuje swą ekspansję w Rosji. Podczas targów MAPIC 2012 spółka sfinalizowała z rosyjską firmą ZAO Partnierskaja specializirowannaja kompanija „Outlet-Centre Yekaterinburg” umowę na budowę FASHION HOUSE Outlet Centre Jekaterynburg, które będzie pierwszym projektem franczyzowym Grupy.

Zgodnie z warunkami umowy, nowe centrum outletowe FASHION HOUSE będzie usytuowane przy północno-wschodniej obwodnicy Jekaterynburga, dzięki czemu będzie miało zasięg oddziaływania rzędu 2,4 miliona mieszkańców (którym dojazd do centrum zajmuje 90 minut). Na powierzchni 18 000 mkw. znajdzie się 105 markowych sklepów, restauracje i parking na 1100 samochodów. Budynek będzie utrzymany w nurcie klasycznej i tradycyjnej architektury. Jego wnętrze z kolei zostanie zaprojektowane według koncepcji „Okno na Europę”.

„Niezmiernie się cieszymy z podpisania tej umowy, mówi Brendon O’Reilly, Dyrektor Zarządzający FASHION HOUSE Group. „W związku z faktem, iż Jekaterynburg jest czwartym co do wielkości rosyjskim miastem z populacją liczącą ponad 1,3 miliona mieszkańców, i trzecią najlepszą lokalizacją retailową, ma on ogromny potencjał w kontekście rynku outletów.” FASHION HOUSE Outlet Centre Jekaterynburg otworzy swe drzwi dla klientów w 2014 roku, i z pewnością stanie się ważnym punktem na mapie mieszkańców Jekaterynburga i otaczających go miast, takich jak Wiernaja Pyszma, Berezowski, Aramil, czy Srednieuralsk.

Umowa została podpisana z rosyjską spółką z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie ZAO Partnierskaja specializirowannaja kompanija „Outlet-Centre Yekaterinburg”. „Zdecydowaliśmy się na współpracę z FASHION HOUSE Group, ponieważ jesteśmy debiutantami w branży retailowej, a ich świetny koncept outletowy połączony z wiedzą w dziedzinie podbijania nowych rynków są dla nas najlepszą gwarancją sukcesu”, mówi Bogdan Novorok, Prezes Zarządu spółki ZAO Partnierskaja specializirowannaja kompanija „ Outlet-Centre Yekaterinburg”. „Jestem głęboko przekonany, że dzięki temu projektowi wspólnie zrealizujemy nie tylko nowoczesne centrum outletowe, ale też utworzymy 2000 nowych miejsc pracy i pozyskamy licznych klientów, co łącznie przyczyni się do rozwoju lokalnej infrastruktury’, dodaje Bogdan Novorok.

Centrum outletowe w Jekaterynburgu będzie pierwszym projektem franczyzowym zrealizowanym przez FASHION HOUSE Group. Spółka oferuje unikalny kompleksowy pakiet dla inwestorów i deweloperów chcących wejść na rozwijający się rynek centrów outletowych, poszukujących projektów z kompletną obsługą i niskim ryzykiem. „W obecnej sytuacji ekonomicznej, specjalistyczna wiedza w dziedzinie centrów typu outlet jest nieodłącznym elementem udanego projektu”, mówi Brendon O’Reilly, Dyrektor Zarządzający FASHION HOUSE Group. „Po wybudowaniu czterech świetnie prosperujących centrów outletowych w Polsce i Rumunii, i budując kolejne 84 400 mkw. powierzchni w projektach w Moskwie i Sankt Petersburgu, możemy śmiało powiedzieć, że dokładnie wiemy, jak ułatwić sobie działanie na rynku outletów, zgodnie z naszym hasłem „New Markets Made Easier”, dodaje Brendon O’Reilly. Zgodnie z umową, franczyzobiorca zapewni odpowiednią działkę gruntu, a także będzie odpowiedzialny za proces projektowania i budowy centrum. FASHION HOUSE Group, jako franczyzodawca, zapewni cały niezbędny know-how dotyczący koncepcji, projektu, maksymalizacji wartości, weryfikacji kwestii formalnych, zarządzania wynajmem, a także zarządzania samym centrum outletowym.

Pierwsze centrum outletowe FASHION HOUSE zostało otwarte w roku 2004 w Sosnowcu. Obecnie FASHION HOUSE Group posiada w swoim portfolio ponad 250 międzynarodowych marek, a jej centra outletowe w Polsce i Rumunii o łącznej powierzchni ponad 70 000 mkw. odwiedza 10 milionów klientów rocznie. Ponadto spółka buduje obecnie drugie centrum outletowe w Bukareszcie, a także podbija rynek rosyjski i ukraiński projektami w Moskwie, Sankt Petersburgu i Jekaterynburgu, co daje wynik 84 400 mkw. budowanej aktualnie powierzchni.

Kontakt dla mediów

Łukasz Witkowski
lukasz.witkowski
@primoadvisory.pl

Tel. +48 535 385 095

Aneta Kucharska
aneta.kucharska
@primoadvisory.pl

Tel. +48 513 139 026

Biurowy Monopol na Pradze. Inwestor Konesera informuje o realizacji II fazy flagowego projektu i zdobywa kolejną nagrodę